Mineral Sunscreen Lotion SPF50

18 January 2020

Memasuki umur 30an adalah sesuatu yang menakutkan bagi saya - terutamanya apabila memikirkan isu kesihatan.

Jadi, saya memutuskan untuk komit pada satu rutin kesihatan - aktif bersenam.

Secara peribadi, saya sukakan jogging sambil menikmati alam sekitar. Berbeza dengan suami yang lebih sukakan aktiviti berbasikal.

Oleh kerana memikirkan isu keselamatan (jogging berseorangan), saya memutuskan untuk berbasikal bersama suami.

Selalunya kami akan berbasikal pada waktu pagi berbanding petang memandangkan udara pagi lebih menyegarkan.

Satu hari, sewaktu sedang bersiap dan memakai tudung untuk berbasikal di kawasan rumah, saya perasan kulit yang terlindung dengan tudung kelihatan lebih cerah berbanding di kawasan yang terdedah pada cahaya matahari.




Mineral Sunscreen Lotion SPF50

Ekspektasi:

  1. Tekstur yang tidak berminyak, tidak meninggalkan kesan atau residue berwarna putih seperti kebanyakan UV cream lain di pasaran
  2. Lightweight matte finish yang membuatkan kulit terasa lembut dan licin


Kebaikan:

  1. Melindungi kulit dari sinar UVA dan UVB tanpa bahan kimia yang merbahaya yang boleh menyebabkan masalah kulit seperti whitehead, blackhead, pigmentasi dan penuaan
  2. Broad spektrum SPF50 > penapis UV




Post a Comment

Latest Instagrams

© Afiya. Design by FCD.