Saya Tak Rasa Sakit Walaupun Selepas Disengat Lebah

15 July 2019

Menjadi rutin sebelum tidur, saya akan mengibas-ngibas selimut dan permukaan tilam sebelum merebahkan badan. Oleh kerana saya tidak menggunakan lampu tidur di sisi katil, saya perlu bangun dan berjalan untuk menutup suiz lampu. Memang saya suka tidur tanpa sebarang cahaya lampu.

Malam itu, seperti biasa saya mengibas tempat tidur. Sewaktu tangan saya menongkat tangan ke bantal, secara tiba-tiba saya terasa sakit yang teramat pada bahagian jari manis tangan kanan. Pada mulanya saya menyangkakan permata pada cincin nikah terpusing dan terkepit antara sisi jari.

Namun walaupun setelah beberapa kali menggerakkan tangan, kesakitan tu semakin terasa seperti menjalar masuk ke saluran darah. Saya bingkas bangun lalu membuka lampu.

Rupanya, ada seekor lebah yang telah mati di tempat saya melabuhkan tangan. Kelihatan kesan cucukan sengat lebah masih terlekat dicelahan cincin.


Tanpa berlengah,  saya cepat-cepat mencabut tusukan yang masih melekat. Seterusnya saya sapu Copaiba essential oil.

Selepas beberapa lepaasa yang t

Post a Comment

Latest Instagrams

© Afiya. Design by FCD.