Saya Baru Tahu Wawa Zainal Tidak Akan Keluar Rumah Tanpa Ini

20 October 2016


Rutin harian saya setiap pagi dan malam adalah window shopping di internet. Saya suka mencari informasi produk-produk baru yang ada di pasaran Malaysia, tips-tips kecantikan dan kesihatan, tutorial mekap, dan apa sahaja yang sinonim dengan kaum hawa.
Saya sebenarnya bukanlah kaki shopping, tetapi untuk membeli sesuatu barangan, saya akan membuat researchresearch dan research.
Saya memiliki kulit dan bibir yang agak kering. Masalah utama yang saya hadapi adalah walaupun memiliki kulit yang kering, kulit saya sangat tidak serasi dengan mana-mana krim pelembap yang pernah saya cuba.
Setiap kali saya mencuba krim pelembap baru, keesokkan hari pasti sebutir jerawat sama saiz dengan tahi lalat akan muncul pada pipi. Satu hal pula untuk cari produk untuk kecutkan jerawat.
Begitu juga dengan bibir.
Jika tak kena dengan pelembap bibir yang sesuai, esok lusa pasti bibir menjadi kasar dengan ruam-ruam halus yang sungguh gatal dan pedih.
Disebabkan masalah inilah saya menjadi sangat cerewet untuk membeli sesuatu barangan.
Pagi ini, sedang asyik saya mencari tutorial mekap bagi kulit kering di facebook (tiba-tiba hari ini rasa seperti mahu bermekap), saya terjumpa dengan page tentang SyaLaa BB Cushion Cream (sebenarnya tertarik melihat wajah Wawa Zainal yang flawless ini.
Saya terus ke Instagram milik Wawa.


Menurut beliau, benda wajib yang ada didalam handbagnya tentulah Syalaa BB Cushion Cream. Ia adalah sejenis BB Cream bersifat cecair di dalam bekas kompak yang sangat mudah dibawa ke mana-mana. Paling penting, ia sangat mudah digunakan berbanding dengan BB Cream biasa yang ada dipasaran. Hanya dengan beberapa tepukkan sudah cukup.
Antara bahan-bahan yang terkandung dalam SyaLaa BB Cushion Cream adalah Lilium Candidumatau lebih dikenali sebagai Madonna Lily. Fungsinya adalah untuk membantu menjaga kelembapan kulit, memberikan rawatan khusus bagi kulit kering dan sensitif dengan mengimbangi kadar kelembapan air pada kulit.
Chamomile yang bukan sahaja enak dijadikan minuman, ia juga sangat bagus untuk kulit yang bermasalah seperti kulit berjerawat. Chamomile membantu menyembuhkan sel kulit rosak dengan fungsi anti-radang dan antiseptik; dan merangang penghasilan kulit yang lebih sihat.
Selain itu, SyaLaa BB Cushion Cream ini juga mengandungi ekstrak bunga mawar, melur dan freesia, squalane, Centella Asiatica, Narcissus, minyak jojoba dan aloe vera.
5 fungsi utama SyaLaa BB Cushion Cream adalah (1) Bertindak sebagai asas mekap, dan dalam masa yang sama merawat kulit yang bermasalah (2) Memberi perlindungan dari sinar UV (3)Mengandungi SPF yang tinggi, sesuai untuk cuaca di Malaysia iaitu SPF50PA+/PA+++ (4) Fungsi pencerahan sehingga 5 kali ganda dan (5) Menyegar serta melembapkan kulit
Paling menarik, ketahanan penggunaan 1 unit SyaLaa BB Cushion Cream adalah sehingga 3 bulan. Sangat jimat!
Tambah menjimatkan, saya tidak perlu lagi menempek krim pelembap, krim UV, foundation dan bedak kompak. Cukup dengan 1 olesan SyaLaa BB Cushion Cream 😉 sahaja.
Untuk mencuba SyaLaa BB Cushion Cream, sila klik disini.
Kongsi dengan rakan

Post a Comment

Latest Instagrams

© Afiya. Design by FCD.